tiistai 28. heinäkuuta 2020

Peterzens

Virvelistä matka jatkui pienin aamu"selkkauksin" kohti Lauraa/Savilettoa/Peterzensiä. Yöllä aallot hakkasivat veneeseen niin voimakkaasti, että heräsin (gasti) aamulla 05 siihen tunteeseen, että illalla nautitut grillimakkarat kuohuivat vatsassa. Pieni matkaväsymys päällä tuli sinä sitten jonkin asteinen ärtymys pintaan. Ei auttanut kuin istuskella tovi laiturilla ja Kippari (Krister) päätti, että jätetään unet sikseen ja lähdetään matkaan. Aikaisin aamulla lähdimme ja ainakin olimme aikaisin Lauralla. Sää harmaa ja pieniä sadekuuroja.

Se ilme, kun olet nukkunut 4h.

Myy "The Citykoira", joka rakastaa seurata ihmisiä, eläimiä ja kävellä pitkin metsäpolkuja, inhoaa veneessä olemista. Parasta, mitä Myy tietää, on päästä perille istumaan ruohikolle. Ilme on sen mukainen. Matkan päätepiste on saavutettu ja huomenna autolla kotiin.

Iltalenkillä oli sopiva nähtävyys paikallisen kyläläisen kotiportti. Ensimmäistä kertaa ohi kävellessämme hän istui tuossa tuolilla. Uskalsin ottaa kuvan vasta paluumatkalla, kun häntä ei näkynyt.

Sateen jälkeen satumaisen kaunis ilta.

Uusi laituri, 3h stoppi.

Tuttu Isopahkalan tekemä hieno majakka laiturin päässä. Samaa sarjaa meillä kotipihassa.

Viimeisenä aamuna tiistaina 28.7.2020 lähdimme kävelylle kohti käsityöläiskylää. Siellä nautimme paikalliset todella herkulliset munkkirinkilät. Pelkästään jo niiden vuoksi kannattaa tänne kävellä! Perillä toki on kaikkea hienoa muutenkin.

Iltapäivällä nautimme vielä Fish and chips rantaravintolassa ja arvosana kohtuullinen. Maisemat ovat hienot kyllä ja ravintolassa erinomaisen hyvä palvelu. Vanhempani olivat tehneet pienen päivämatkan ja tulivat pojan kanssa minua ja Myytä hakemaan kotiin. Kristerin (Kipparin) loma vesillä jatkuu vielä parin viikon ajan. Surullisin ja haikein mielin jätin sataman ja kipparin.

Automatkalla Ukissa stoppi. Ihana paikka ja mukava aina palata. Haikein mielin seurasin saapuvia veneitä.

Myy inhoaa myös autoilua, mutta nyt oli ilmeisesti kovin väsynyt, kun lepäsi hyvin rauhallisena automatkan.
Kuvaaja kuvassa 😄

Porin jälkeen hauska kahvipaikka. Kannatuksen vuoksi jo näissä haluaa käydä. Kyseessä ei ketju, vaan ahkeran yrittäjän paikka. Vieressä kohisi koski, jota kävimme myös kuvaamassa. Wc ylläri, kärpäspaperi hymyilytti. Tästä tuli lapsuus mieleen.

Stopin jälkeen matka jatkuin kotiin saakka. Kotona oli Jon pitänyt hyvää huolta talosta ja nurmikin oli hienosti leikattu. Home Sweet Home!